Profile houdt u graag op de hoogte. Hieronder vindt u een nieuwsoverzicht met berichten van – en soms ook over ons.
Bespaar optimaal met FleetcheckPlus
Besparen: iedereen is ermee bezig. In de transport- en logistiekbranche gaat het dan vaak over brandstof. Logisch, want de jaarlijkse brandstofkosten per truck bedragen gemiddeld 30.000 euro. Wist u dat u dit eenvoudig kunt verlagen? Is uw voertuig goed uitgelijnd, dan bespaart u al tot 4,5%. Rijdt u ook nog eens met de juiste bandenspanning, dan levert dat nog eens 1,7% extra reductie op. En dat is nog niet alles!
Lees hier verder
Lang zullen ze leven: de NEO-serie van Aeolus
Aeolus stevent af op een plek aan de top. Onlangs nam het moederbedrijf van Aeolus, Chem China, de Europese bandenfabrikant Pirelli over. Door deze overname kan Aeolus profiteren van de kennis van High Performance banden van Pirelli. De NEO-serie, de nieuwe bandenserie van het merk, is daarvan een voorbode. De moderne banden zijn geproduceerd volgens de laatste technologieën. Jeroen Vos, productmanager bij de Aeolus importeur, zet drie grote voordelen van de nieuwe serie op een rij.
Waarom worden truckbanden duurder?
Als wagenparkbeheerder wordt u er niet vrolijk van: sterk stijgende bandenprijzen. Het zijn de grote bandenfabrikanten die wereldwijd de sterke verhogingen doorvoeren. Waarom worden truckbanden steeds duurder? Wij zochten het voor u uit.
Lees hier verder
Schmitz Cargobull kiest voor Profile Tyrecenter in de Benelux
Door een samenwerkingscontract tussen Profile Tyrecenter en Schmitz Cargobull kunnen de klanten van Schmitz Cargobull door de gehele Benelux gebruikmaken van het netwerk van Profile Tyrecenter. Met ruim 140 truckvestigingen en 300 mobiele service units is Profile altijd dicht in de buurt. Voor de contract trailers van Schmitz Cargobull, waarbij banden in het contract zitten, worden door Profile exclusief de speciale Hankook Cargobull banden gemonteerd.
Onderzoek van TNO: uitlijnen van trailers levert 3% brandstofbesparing op
Uit onderzoek blijkt dat 22% van de trailers rondrijdt met een verkeerde wieluitlijning of scheefstand van assen. Ander onderzoek, van TNO, wijst uit dat er door het uitlijnen van trailers gemiddeld 3% bespaard kan worden op brandstofkosten.
Lees hier verder
Do’s en don’ts bij pech onderweg
Per jaar wordt er ruim 20.000 keer pechservice verleend op het hoofdwegennet. Dat kost veel tijd en geld, voor iedereen. Als er sprake is van een onveilige situatie of de doorstroming van het verkeer stagneert, dan schakelt de overheid Incident Management in. Via Centraal Meldpunt Vrachtwagen Incidenten worden jaarlijks ruim 4.500 pechgevallen afgehandeld, waarbij de weg na een incident zo snel mogelijk weer vrijgemaakt wordt. Wat moet u er als transporteur van weten?
Lees hier verder